ZYMBOLIK OG PINGVINEN

Fugle kan flyve. Fisk kan svømme.

Og så er der undtagelsen, der bekræfter reglen: Fuglen der ikke kan flyve, men svømmer så godt, at den kan fange fiskene i vandet: Pingvinen.

Pingvinen har tilpasset sig sit ”marked” så effektivt, at den kan overleve på det ugæstfri Antarktis, hvor der hverken er føde i luften eller på jorden, men kun i vandet. Den kan overleve i temperaturer ned mod minus 50-60 grader, den kan drikke saltvand, og den kan se under vandet.

Kort sagt: Pingvinen kan noget, ingen andre fugle kan.

Det samme kan man sige om et godt design og en stærk visuel identitet. Et stærkt visuelt udtryk hjælper virksomheden med at skille sig positivt ud i markedet. Det bryder med unødvendige konventioner og vanetænkning. Det understreger og understøtter de egenskaber, som giver virksomheden styrke og fordele på markedet.

Hver dag minder pingvinen mig om, at når vi tilpasser os til situationen – markedet, mulighederne, og målgruppen – så kan vi ikke alene overleve som virksomheder, vi kan også trives, vækste og blomstre. Al design og udvikling fra Zymbolik tager udgangspunkt i, at det skal styrke virksomhederne og kommunikationen.   

Derfor er pingvinen Zymboliks maskot og inspiration.    

Vil du vide mere? Kontakt mig nu.